pondělí 12. prosince 2016

Ovesné sušenky

Když jsem ještě bydlela v Praze, stavovala jsem se v jedné zapadlé cukrárničce, kde jsem si kupovala na cestu výborné ovesné sušenky. Tady mi sladkosti chybí a proto jsem poladila vlastní recept. Jsou jednoduché, veganské a můžete je péct s dětmi. U nás zmizely do večera!




Ingredience

1 hrnek celozrnné pšeničné mouky
1 hrnek jemných vloček
1/2 hrnku kokosového oleje
1/2 hrnku třtinového cukru
1 1/2 lžičky jedlé sody
lžíce vody

1. varianta

lžíce skořice
hrstka předem namočených rozinek

2. varianta

lžíce kakaa
hrstka nadrcené hořké čokolády


3. varianta

hrstka rozmixovaných mandlí
lžička vanilkové esence

Postup

  1. V hrnci rozpusťte třtinový cukr, odstavte a přidejte kokosový olej. 
  2. Jedlou sodu rozpusťte v trošce vody a přilijte ke směsi cukru a oleje.
  3. Prosátou mouku smíchejte v míse s ovesnými vločkami a přidejte tekuté ingredience.
  4. Těsto si poté rozdělte do několika misek a do každé přidejte něco extra. Můžete se nechat inspirovat mými variantami nebo přidat to na co máte zrovna po ruce. 
  5. Podle potřeby přidejte trochu vloček nebo vody, tak aby těsto neteklo nebo se nedrolilo.
  6. Z těsta tvořte hromádky, nebo použijte vykrajovátko. Z uvedeného množství jsem měla přibližně 25 sušenek.
  7. Pečtě na 170°C cca 25 min. Nelekejte se, že se rozsypávají, nechte je v klidu vychladnout a odpočinout.









Žádné komentáře:

Okomentovat