pátek 23. prosince 2016

Manuál Au-pair - Rady pro zelenáče

Chtěla bych se s vámi postupně podělit o své zkušenosti a své poznatky, které jsem v začátcích své aupairské kariéry získala. Doufám, že vám pomohou a zkrátí čas strávený na netu (já jsem při plánování vyseděla asi půl metru hlubokou díru v gauči). 



Kam?

V první řadě byste se měli zamyslet, kam vás srdce táhne a co od toho očekáváte. Já jsem kupříkladu chtěla zlepšit svoji angličtinu, naučit se nový jazyk i procestovat jinou zemi. Španělsko vždycky patřilo na můj Wish List. 

Agentura nebo na vlastní pěst?

Tohle rozhodnutí podlě mě úzce souvisí s prvním bodem. Pokud chcete jet do zemí EU, bude pro vás celkem jednoduché zařídit si vše sami a vycestovat. Mimo EU už většinou musíte řešit víza atd., proto se v tomto případě přikláním k agentuře. 

Kde hledat rodinu?

Webů které "spárovávají" Au-pair s rodinami je více. Nejznámější je asi Aupairworld, přes který jsem našla rodinu i já. Zdarma si zde založíte profil a potom už jen čekáte až si vás někdo vybere nebo si někoho vyberete vy. Ze zkušenosti vím, že rodiny ten profil až tak moc nežerou a stejně se vás milionkrát zeptají ve zprávách na to, co už dávno vědí. Není ale špatné o sobě podrobně sepsat všechny info a mít je po ruce.

Zdravotní pojištění/cestovní pojištění?

Pokud jste studentem, zdravotní pojištění je za vás hrazeno. Pokud jste po škole a nezaměstnané, budete si muset platit zdravotní/cestovní pojištění. Obecně platí, že se můžete ze zdravotní pojišťovny v ČR odhlásit, pokud se nevrátíte do 6 měsíců. Zdravotní pojištění si potom můžete zařídit v zemi pobytu nebo si platit obsáhlejší cestovní pojištění. Já zatím nevím, kdy se budu vracet domů, zdravotní pojištění ve Španělsku ani mít nemůžu (pokud zde nejsem zaměstnaná), a tak si hradím zdravotní pojištění v ČR. K tomu mám zatím ještě cestovní pojištění přes platební kartu (ČSOB), které platí pro pobyt do 120 dnů v kuse. 

Letenka?

Na datumu příletu se určitě dohodněte s rodinou, většinou si vás vyzvednou na letišti, abyste se jim hned napoprvé neztatili. Já osobně letenky hledám na vyhledávači Kiwi a potom zvlášť u jednotlivých dopravců. Někdy se vyplatí zkombinovat bus/vlak + letadlo s odletem třeba z Polska nebo Německa. 

Nevím si rady. Co dělat?

Tvoje záchrana je fb skupina Aupairs (CZ/SK). Zkus projet stránku lupičkou a pokud svůj problém nenajdeš, zeptej se. Často tam holky pomáhají najít rodinám, které opouštějí, nové Au-pairky, občas se dohadují meetingy a někdy se i pobavíš. Není od věci si najít přímo fb skupinu z místa, kam chceš. Rady do začátku najdeš i na již zmíněném Aupairworld







Žádné komentáře:

Okomentovat