neděle 2. července 2017

Poutníkova výbava

Nejsem žádný peregrino expert se čtyřicetiletou praxí v poutnictví, nepřošla jsem hory a doly a nepřešla jsem sedmero hor a sedmero řek, přesto jsem se s vámi rozhodla podělit o to, co jsem si sebou vzala, co během prvního týdne letělo pryč (šla jsem v květnu) a co bych si podruhé do krosny přibalila. Konečný seznam (můžete si ho i stáhnout) najdete dole na stránce!


Krosna

Koupila jsem si asi nejlevnější 30l krosnu v Decathlonu. Záda mě bolela jen jednou a to díky mojí blbosti. Nakoupila jsem moc dobrůtek no. Kvalita mě trochu zklamala, protože v bederní části se už trochu prodřela. Kvalita odpoví ceně. Váha krosny a vašich věcí by měla být do 10% vaší tělesné hmotnosti. 


Krosnička na startu

Co jsem nesla, zahodila, vyměnila, prošustrovala atd.

Hned během prvního týdne jsem udělala letecký den a vytřídila to, co jsem nedokázala využít (přestože jsem to skoro obrečela). Zbavila jsem se tedy milované růžové misky na jídlo z Jihoafrické republiky, španělsko-českého konverzačního slovníku a probrala jsem i lékárničku. Až budete i vy třídit vaši výbavu, myslete na to, že na cestě nejste sami a někomu dalšímu se to hodit může. Já jsem výbavu nechala v různých albergue.
Další z věcí kterou jsem nevyužila byl zámeček, šátek, hamaka. Původní plán byl spát i venku, ale protože první tři týdny dost pršelo a byla přes noc zima, nepřipadalo to v úvahu.

Původně jsem nesla žabky, ty jsem ale po pár dnech zahodila a nahradila sandály.
Pro mnoho lidí důležitá věc - trekingové hole. Já jsem se obešla bez nich, na pár dní jsem si opatřila klacek místo hole.
Protože jsem už byla dostatečně opálená, nenesla jsem opalovací krém. Pro ostatní ale naprostá nutnost!
Jak už jsem zmínila, první tři týdny Svatojakubské cesty byla celkem zima, takže teplou čepicí bych nepohrdla. Někteří dokonce měli rukavice a péřové bundy. Komu vadí sluníčko, tak kšiltovka. 

Místo pláštěnky, bundy a mikiny jsem měla z nouze variantu zimní mikina + pršiplášť pod zadek. 
Po patáliích s puchýři, o kterých se ještě rozepíšu v dalším článku, jsem připsala i šitíčko. Compeed jsem také dokupovala, za mě k ničemu.
Na sušení oblečení se hodí zavírací špendlíky. Já měla kolíčky a možná díky téhle chybě se mi povedlo ztratit podprdu :D 

Tip na závěr

Věci se hodí do krosny nějak organizovaně kupit. Na to skvěle poslouží uzavíratelné plastové sáčky a látkové pytlíky. Rychle vybaleno, rychle sbaleno!



Moje výbava na první camino







Žádné komentáře:

Okomentovat