čtvrtek 19. ledna 2017

Víkendovka v Toledu

Už jste prošmajdali všechno v Madridu? Potom nastal čas se mrknout za hranice města. Rozhodovala jsem se mezi Segovií a Toledem, poslední adventní víkend vyhrálo Toledo. Město, v němž se mísí mnoho kultur, náboženství a dnes i turistů. 

Co vidět?


Toledo je hlavním městem regionu Castilla-La Mancha a tyčí se nad řekou Tajo, která je nejdelší řekou Pyrenejského poloostrova. Město vzkvétalo již za dob Římanů, později ho dobyli Vizigóti a po nich ještě Maurové. 
Těžila se tu železná ruda a vyráběli zbraně (v mnoha suvenýrech zahlédnete prodávat meče). 
Mezi hlavní památky patří pevnost Alcázar - doporučuji jít k němu večer, v noci je krásně nasvícený a můžete to spojit s krásným výhledem při západu slunce do údolí řeky a na další památku - středověký hrad San Servando. Dále je zde Gotická katedrála P. Marie, kostel El Cristo de la Luz - původně mešita, dvě středověké synagogy. Při vstupu do města projdete arabskými bránami. Oba břehy spojují dva mosty - římský most Puente de Alcantára (ten blíže k hradu) a Puente de San Martin. Mezi zajímavé spoty bych také zařadila polorozpadlý mlýn na levém břehu, pokud rádi chodíte mrkněte na Ruta de Don Quijote. 
My jsme od naší hostitelky dostali mapu, ale rozhodli jsme se ji zapomenout a ztratit se v tmavých uličkách a doporučuji to i vám. Narazíte na spoustu zastrčených míst. Taktéž doporučuji strávit ve městě noc, večer tady panuje úplně jiná atmosféra a opadnou náruživí denní turisté. 














Kam na jídlo?

Z restaurací jsme vyzkoušeli Cuchara de Palo, která je blízko jedné z městských bran. Roztomilá restaurace, kde se dá sedět jak venku tak uvnitř. Z jídla vyzdvihávám hlavně Bunuelos de Ajoarriero - croquetas plněné treskou s pepřovou omáčkou a Flan de Mazapán. Co se týče cen, hlavní jídla okolo 8, dezerty 4,5 a sklenka vína 1,7. Moc doporučuji!
Pokud chcete ochutnat nějaké typické španělské jídlo a posvačit venku, na Plaza Zodocover najdete směrem ke Calle Armas po levé straně obchod se sýry a jamonem. Pokud se zeptáte, kde koupit pečivo, doporučí vám vyjít ven, dát se doprava a první ulicí opět doprava (je to asi 50m). V této uličce najdete po pravé straně asi dva malé obchůdky, můžete si koupit chléb, víno a třeba olivy. Jako dezert doporučuji marcipán!














Jak se dostat do/z Toleda?

Na výběr máte ze dvou možností. Pokud chcete vidět jak budou vypadat ČD v příštím století, jeďte vlakem. Cesta trvá asi půl hodiny a zpáteční jízdenka mě stála 20€. Vlak odjíždí z nádraží Atocha, zastávka metra a příměstských vlaků Atocha - Renfe. Jestli chcete ušetřit, jeďte autobusem. Ten stojí 10 a cesta trvá necelou hodinu. Autobusy jsou od společnosti Alsa a jezdí z Plaza Eliptica. Pro vyhledávání spojů ve Španělsku doporučuji GoEuro. Jestli jste si koupili Madrid Tourist Card (Zone T), zkuste se v kanceláři zeptat, jestli si musíte kupovat jízdenku. Já mám "lítačku" pro mladé, která by měla pokrývat stejná území jako Tourist Card a pokrývá cestu až do Toleda, ale jen autobusem.

Doufám, že vás můj článek inspiruje a uděláte si výlet do tohoto krásného městečka, které na vás dýchne historií. Já se sem tento rok ještě alespoň jednou vrátím! 








2 komentáře:

  1. Přesně takovéhle blogy hledám, super!! :))
    Já se bohužel do Toleda nedostala, když jsem žila ve Španělsku. Škoda! Třeba to ted stihnu z Portugalska :)
    Ejnets in Lisboa

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc :) Toledo bylo nádherné, pro mě jedno z top míst. Portugalsko je pro mě srdcovka <3 Byla jsem tam v září na tři týdny a musím se tam zase brzy vrátit! Jinak krásný blog, super články i fotky, do takové podoby bych jednou chtěla dostat i ten můj :)

      Vymazat